Sälj

Publicerad 2014-01-07

Vilka är nycklarna till framgångsrik försäljning? Här kan du läsa intressanta artiklar, få smarta tips och goda råd som hjälper dig nå bättre affärer.

Dela med dina vänner!

Vikten av att sätta mål

Sälj Sätt mål och öka dina chanser att förverkliga dina drömmar. Sälj & Ledarskap förklarar varför du ska jobba med målsättningar.

5 tips som kortar säljprocessen

Sälj Många branscher lever med långa säljprocesser. Här är fem tips som förkortar säljprocessen.

Slarva inte bort dina kunder

Sälj Att vårda kundrelationer är alla säljares viktigaste jobb. Trots det slarvar många med att utveckla sina kunder - och riskerar därmed att förlora dem.

SPONSRAD ARTIKEL

Att sälja en generisk produkt

Sälj När man säljer vissa produkter till företag är det svårt eller omöjligt att konkurrera med kvalitet. Två exempel är bredband och el. Vad kan man göra då, för att inte behöva hänge sig helt åt prispress?

Är ditt företag tillräckligt modigt?. 
Forskning visar att mod är viktigt för en organisations utveckling. Samtidigt visar en ny undersökning att svenska företagsledare inte är helt nöjda med den egna djärvheten....

Är ditt företag tillräckligt modigt?

Sälj Forskning visar att mod är viktigt för en organisations utveckling. Samtidigt visar en ny undersökning att svenska företagsledare inte är helt nöjda med den egna djärvheten...

Kom över telefonskräcken - och sälj. 
Telefonen är fortfarande ett viktigt verktyg inom företagande och försäljning. Men många tycker att »kalla samtal« är jobbiga. Henrik Bromée har skrivit en bok för dessa människor: Lyft luren - nå framgång..

Kom över telefonskräcken - och sälj

Sälj Telefonen är fortfarande ett viktigt verktyg inom företagande och försäljning. Men många tycker att »kalla samtal« är jobbiga. Henrik Bromée har skrivit en bok för dessa människor: Lyft luren - nå framgång.

Checklista för att slippa irritera kunder i onödan. 
Även om du på det stora hela levererar det du ska så kan dina kunder ändå störa sig på dig. Det kan handla om små saker, som är enkla att åtgärda. Problemet är att dina affärskontakter inte kommer att berätta om dem för dig. Därför ska du läsa det här!.

Checklista för att slippa irritera kunder i onödan

Sälj Även om du på det stora hela levererar det du ska så kan dina kunder ändå störa sig på dig. Det kan handla om små saker, som är enkla att åtgärda. Problemet är att dina affärskontakter inte kommer att berätta om dem för dig. Därför ska du läsa det här!

SPONSRAD ARTIKEL
Det ”analoga” mötet är fortfarande värdefullt. 
Många har trott och hoppats att fysiska möten skulle bli överflödiga. Och visst finns det poänger - man kan spara både tid, pengar och miljö genom modern teknik. Men undersökningar visar att människor föredrar att ses på riktigt..

Det ”analoga” mötet är värdefullt

Sälj Många har trott och hoppats att fysiska möten skulle bli överflödiga. Och visst finns det poänger - man kan spara både tid, pengar och miljö genom modern teknik. Men undersökningar visar att människor föredrar att ses på riktigt.

Visste du att förhandlingsbegreppet Vinna - Vinna är en myt!. 
Vinna - Vinna är en myt som jag nu tänker dra upp med hela rotsystemet, eller tror du fortfarande på den? Du är i så fall inte ensam om den bilden..

Förhandlingsbegreppet Vinna - Vinna

Sälj Vinna - Vinna är en myt som jag nu tänker dra upp med hela rotsystemet, eller tror du fortfarande på den? Du är i så fall inte ensam om den bilden.

Godkännande av cookies

För att ge dig en bättre upplevelse på våra webbplatser använder vi cookies på din enhet och sparar ditt IP-nummer. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här.