Har du svårt att konvertera på Facebook?

Publicerad 2016-05-10

De flesta företag finns idag på Facebook. Syftet för de flesta är att synas och förhoppningsvis få viral spridning på sina idéer och kampanjer. Målsättningen ligger ofta i att få gillamarkeringar, delningar, kommentarer och därigenom öka den virala spridningen.


Men en sak som de flesta saknar är en konverteringsstrategi för Facebook. Och det är just här som det finns möjligheter att hitta nya kunder som kan öka intäkterna för ditt företag.

Så här kan du öka intäkterna med Facebook

När vi på Reaktion arbetar med kampanjer i analoga och digitala kanaler försöker vi så ofta vi kan kvalificera de som engagerar sig så att vi får deras kontaktinformation; framförallt e-post och mobilnummer. Ett av syftena med detta är att vi ska kunna använda informationen för att hitta målgruppen på Facebook.
    
På så vis kan vi analysera dem och skapa tvillingar på Facebook. Detta ger oss en bra målgrupp som vi kan annonsera mot. Genom att utgå från tvillingarna kan vi sedan testa oss fram och förädla målgruppen över tid.
    
Vår framgång i detta ligger i att vi har erfarenhet av att göra analyser på Facebook och att vi hela tiden skapar nya testmålgrupper som konverterar bättre än de tidigare. Detta är ett hantverk som kräver daglig närvaro och analytisk förmåga.
    
Vill du ha en effektiv närvaro på Facebook? I så fall kan vi hjälpa dig att hitta målgruppen och få den att konvertera. Vi börjar med att bestämma en annonsbudget och vad en konvertering får kosta under testperioden. Kontakta mig för ett förutsättningslöst samtal om hur du kan hitta fler kunder på Facebook och få dem att konvertera.
    


Dela med dina vänner!