Sälj mer med rätt musik

Publicerad 2015-09-21

Att våra sinnen påverkar vårt beteende är ingen nyhet. På senare år har allt fler företag fått upp ögonen för vad rätt musikval kan göra för försäljningen.

Valet av musik blir allt viktigare. Det gäller att hitta den musikstil som passar och speglar varumärket.
    
Hamburgerrestaurangen Max har till exempel valt att bara spela svenskproducerad musik för att förstärka känslan av att man är ett svenskt företag som bara använder sig av svenska råvaror.
    
Upplevelsen som kunden får i butiken eller på restaurangen är enormt viktigt och musiken är en stor del av den upplevelsen. Genom att anpassa musikrytmen beroende på tid på dygnet kan man till exempel undvika känslan av tristess. Detta gäller även för arbetsplatser.
    
Lugn och skön musik på morgonen, lite högre tempo runt lunch och på eftermiddagen lite softare igen, är melodin. Om alla medarbetare får vara med och tycka till om musiken ökar trivseln dessutom ännu mer.
    
Läs mer: Satsning på ljuv musik ska ge klirr i kassan
    

Dela med dina vänner!

Godkännande av cookies

För att ge dig en bättre upplevelse på våra webbplatser använder vi cookies på din enhet och sparar ditt IP-nummer. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här.