Content marketing fungerar

Publicerad 2015-05-13

Många pratar om content marketing, få förstår den fulla potentialen. I dag använder sig många företag av någon form av content marketing. Tyvärr känner långt ifrån alla till den kraft som redaktionell marknadsföring faktiskt har – och hur den kan användas för att ge maximal effekt.

    
Tidigare i våras höll kommunikationsbyrån Reaktion i samarbete med Dagens Media ett välbesökt frukostseminarium på temat content marketing. Där belystes de tre punkter som all bra content marketing bör uppfylla:
    

  • Bra content marketing ska erbjuda rätt person rätt erbjudande vid rätt tidpunkt
  • Bra content marketing ska vara mätbar
  • Bra content marketing följs upp


    
En mer ingående beskrivning för dig som vill få en djupare inblick i hur man kan arbeta med content marketing följer här frukostseminariet i sin helhet.
    
    
    
    

Kontakta Anders Nilsson, redaktör Ledarskap

Dela med dina vänner!

Godkännande av cookies

För att ge dig en bättre upplevelse på våra webbplatser använder vi cookies på din enhet och sparar ditt IP-nummer. Genom att fortsätta använda vår webbplats accepterar du att cookies används. Om du inte godkänner eller vill ha mer information kan du läsa mer här.